är utomlands! Byta tillbacks till sverige

Hejj Det är så här att jag pluggar utomlands i australien, just nu pluggar jag bachelor of social sciences, men jag ska byta till bachelor of human service and master of social work i december 2010 asså våren 2011 ska jag plugga bachelor of human service and master of social work.
Men frågan är hur kan jag enklast byta till sverige i samma utbildning spelar ingen roll i vilken stad elr universitet bara jag får samma utbildning i sverige ?
Efter hur lång tid att jag studerat bachelor of human service and master of social work kan jag byta till sv ? alltså kan jag byta efer att jag pluggat det i 6 månader ? och vad rekomenderar du som är mest effektivt ?

Tack i förväg väntar på ditt svar
Lara 2010-08-13 03:15

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-08-16
Hej
Det är den  mottagande högskolan som avgör ifall du kan byta studieort. Dels måste det finnas en ledig plats och dels måste du ha läst ungrfär samma kurser som inågr i programmet. Ta reda på redan nu när de vill ha ansökan om studieortsbyte och hur det ser ut med platser. man har inte rätt att byta utan det är upp till den ensklida högskolan att bestämma.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: