civilingenjör inom samhällsbyggnad

Hej!!
jag undrar om det finns gott om jobb imon samhällbyggnad om ca 5-6 år?? både i offentliga sektorn och den privata
David Dd 2010-08-28 03:17

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-08-30
Hej
Jag hittar igen framtidsprognos för just den inriktningen. Det yrket som ligger närmast och där det finns en prognos är Planeringsarkitekt där SACO bedömer att det kommer råda brist på arbetskraft 2014 men att yrket är konjunkturkänsligt så prognosläget är lite osäkert.  Prognosen, allmänt för civilingenjörer, är enligt SACO att råder balans på arbetsmarknaden 2014.
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com
Sana 2011-02-10
Hej David!

Om du bestämmer dig för att plugga till ingenjör inom samhälllsbyggnad skulle jag vilja tipsa dig om Mälardalens Högskola. Jag är själv student där och trivs jättebra. Det är en bra och trevlig skola. Mälardalens Högskola är också en mer praktisk skola som försker vara teori och praktik så mycket somd et går, så jag tycker det är helt klart värt för dig att kolla på det alternativet. Det programmet som du är intresserad av ges i orten Västerås som är den större staden av Mälardelans två studieorter. Om du har möjlighet att ta dig till Västerås den 10 mars mellan kl 10 -15.30 så kan du komma på Högskoledagen som hålls på skolan, där kan du få veta mer om programmet, se staden och titta på skolan! :)

Högskoledagen hålls också i Eskilstuna den 8 mars, där kan du också få information om Samhällsbyggnadsprogrammet.

Här har du mer specifik information om programmet http://www.mdh.se/utbildning/program/20112-43810

Vill du veta mer kan du fråga programansvrige Karin Spets på telefon nummer 016-10 13 81 eller mail karin.spets@mdh.se

Det går också bra att kontakta studievägledaren Ingemar Josefsson på telefon 021-10 15 51 eller mail ingemar.josefsson@mdh.se

Lycka till i ditt val!

Skriv kommentar: