Dataintresserad

Hej!

Jag är 18år och tar studenten nästa år. Jag vill gärna jobba inom data/it. Jag har funderat på programmering och reparation inom teknik; data och hemelektronik. Finns det någon relevant utbildning för det?

Tacksam för svar.

//Gabriella

Gabriella 2010-10-24 09:26

Kommentarer:

Chris Wigh 2010-10-25

Hej

Då tror jag att en utbildning inom Yrkeshögskolan skulla passa dig. Utbildning inom YH är inriktade direkt för arbetslivet och mer praktiska än högskolestudier. Gå in på länken och sök på data/IT. Det finns bl a en utbildning inom programmering för iPhone i Malmö. Du kan också söka på Tillverkning/teknik där du hittar utbildningar som är mer inriktade på det tekniska och elektronik.

http://ellapub.yhmyndigheten.se/sok/UtbSok.aspx

Hälsningar Chris, www.allastudier.se

Gabriella 2010-10-27

Hej! Tack så mycket. Förlåt, jag skrev nog fel, jag trodde programmering var ett annat ord för att installera men det är det inte. Jag skulle jätte gärna vilja jobba med installation och reparation av hemelektronik. Och då lära mig allt om sådant men mesta dels med dator. Gäller fortfarande den länken du skickade?

Tack på förhand.

Chris Wigh 2010-10-28

Hej

Det hittar du om du gå rin på länken.

Hälsningar Chris,www.allastudier.se

Emma Andersson 2012-02-26

Hej! 
Min pojkvän har nu gått 3 år på gymasiet som snickare på rönnowska gymnasieskola i helsingborg och tar studenten till sommaren och funderar på att läsa till något annat efter sommaren, eftersom hans rygg inte klarar detta arbete mer.