Dataintresserad

Hej!

Jag är 18år och tar studenten nästa år. Jag vill gärna jobba inom data/it. Jag har funderat på programmering och reparation inom teknik; data och hemelektronik. Finns det någon relevant utbildning för det?

Tacksam för svar.

//Gabriella

Gabriella 2010-10-24 09:26

Kommentarer:

Chris Wigh 2010-10-25

Hej

Då tror jag att en utbildning inom Yrkeshögskolan skulla passa dig. Utbildning inom YH är inriktade direkt för arbetslivet och mer praktiska än högskolestudier. Gå in på länken och sök på data/IT. Det finns bl a en utbildning inom programmering för iPhone i Malmö. Du kan också söka på Tillverkning/teknik där du hittar utbildningar som är mer inriktade på det tekniska och elektronik.

http://ellapub.yhmyndigheten.se/sok/UtbSok.aspx

Hälsningar Chris, www.allastudier.se

Gabriella 2010-10-27

Hej! Tack så mycket. Förlåt, jag skrev nog fel, jag trodde programmering var ett annat ord för att installera men det är det inte. Jag skulle jätte gärna vilja jobba med installation och reparation av hemelektronik. Och då lära mig allt om sådant men mesta dels med dator. Gäller fortfarande den länken du skickade?

Tack på förhand.

Chris Wigh 2010-10-28

Hej

Det hittar du om du gå rin på länken.

Hälsningar Chris,www.allastudier.se

Emma Andersson 2012-02-26

Hej! 
Min pojkvän har nu gått 3 år på gymasiet som snickare på rönnowska gymnasieskola i helsingborg och tar studenten till sommaren och funderar på att läsa till något annat efter sommaren, eftersom hans rygg inte klarar detta arbete mer. 
Då undrar jag vilka högskolar han kan läsa på om han vill arbeta inom data och likadant tv-spel och liknande. Jag förstår att man måste läsa på konvux för att läsa upp betygen eftersom man inte har läst vissa kurser på snickar linjen som man måste ha för att läsa data. Han hade hört om högskolan i Jönköping, men då skulle man läsa ett basår hemma, vilket jag inte tror att han klarar, eftersom han är inte en höjdare på matte, finns där inte då något annat man kan gå för att sedan änå kunna bli det han vill bli?
Han är mycket mer en praktik människa, än en som pluggar 
snälla hjälp oss
Mvh: Emma Andersson  

Emma Andersson 2012-02-26

Hej! 
Min pojkvän har nu gått 3 år på gymasiet som snickare på rönnowska gymnasieskola i helsingborg och tar studenten till sommaren och funderar på att läsa till något annat efter sommaren, eftersom hans rygg inte klarar detta arbete mer. 
Då undrar jag vilka högskolar han kan läsa på om han vill arbeta inom data och likadant tv-spel och liknande. Jag förstår att man måste läsa på konvux för att läsa upp betygen eftersom man inte har läst vissa kurser på snickar linjen som man måste ha för att läsa data. Han hade hört om högskolan i Jönköping, men då skulle man läsa ett basår hemma, vilket jag inte tror att han klarar, eftersom han är inte en höjdare på matte, finns där inte då något annat man kan gå för att sedan änå kunna bli det han vill bli?
Han är mycket mer en praktik människa, än en som pluggar 
snälla hjälp oss
Mvh: Emma Andersson  

Skriv kommentar:

Taggar: programmeringsteknik, data-datorteknik