Behöver hjälp med att välja

Hej! 

Jag är en 18-årig tjej som vill plugga vidare nu till hösten men jag har ingen aning vad jag vill gå. Jag vet bara att jag vill gå data/it och att jag är intresserad av att reparera och installera saker på hemelektroniska saker så som tv och dator. Typ Elgiganten jobb?? Vilken utbildning skulle passa då?

Sedan.. Jag vet inte om jag ska välja högskola eller YH utbildning. Högskola vill jag för samhörigheten med andra elever och YH för att jag tycker mycket bättre om praktiskt än teori.

Snälla hjälp mig och säg några utbildningar som finns, inte bara sök elektronik Yh för det har jag men det är sååå svårt att välja när man inte vet.

Väldigt tacksam för svar. -Gabriella

Gabriella 2011-01-30 10:33

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-01-31

Hej

Vilken utbildning du väljer måste du själv avgöra utifrån behov och intressen. Jag tycker det låter som en YH-utbildning skulle passa dig bra eftersom de är mer yrkesinriktade och dessutom ger goda chanser till jobb. Jag tycker du sk agå in på YH:s hemsida och söka på utbildningar. Det är svårt att räkna upp massa utbildningar här eftersom då finns det risk att man missar någon.

Hälsningar Chris, www.allastudier.se

Skriv kommentar:

Taggar: data