studietakt

Hejsan!
Jag läser just nu första året till civilingejör. Programmet är roligt och jag trivs med ämnena men jag är helt enkelt lite seg. Går det att registera sig så att man läser 75% av programmet? Alltså att jag istället måste läsa något till år men inte behöver ta lika många poäng (med tanke på CSN) per år. Det går ju att göra så när man exempelvis skriver c-uppsats eller läser fristående kurser. Och om det går, hur gör man då för att få igenom det? rektor, programansvarig, syo?
tacksam för svar
Anonym 2007-05-02 00:21

Kommentarer:

Anonym 2007-05-02
Jag tror det blir svårt, kanske inte ens möjligt. Antar att programmet går på heltid och har en speciell uppbyggnad. Vill man ta det lugnare så är kanske ett uppehåll det enda man har att välja på...

Fristående kurser är annat. Det finns i olika studietakter, så som helfart och halvfart, som är satt från början, innan man söker. Det går inte att välja hur som helst vilken takt man vill läsa på (får välja den kurs som har önskat studietakt)
Är det en kurs på halvfart så är det så, är det på helfart så är det så. Läser man själv halvfart på helfartskurs, får man rester att ta igen sedan...

Att skriva C-uppsats på halvfart är också lite annat än att få läsa program i lägre studietakt...

Skriv kommentar: