Studier och jobb samtidigt?

Hej!
Jag hade tänkt att söka till ett distansprogram på helfart (180hp), som heter ekonomi online.I detta program sker alla föreläsningar och studier vid datorn och är väldigt flexibelt och smidigt och det går att se en föreläsning senare om man skulle ha missat den. Man har kontakt med skolan och lärare via datorn. Min fråga är om det går att jobba samtidigt som man pluggar distansprogrammet  (helfart)? Hur många timmar måste jag lägga ner på studier genomsnitt i veckan?
Mvh Jurgen

Jurgen 2011-03-24 14:41

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-03-24

Hej

Det är inte mindre omfattning på programmet för att man läser det på distans. Man brukar säga att man bör lägga ca 40 timmar för heltidsstudier men det är individuellt.

Hälsningar Chris Wigh

John 2011-04-03

Hej,

Jag pluggar just det programmet. Det är i perioder mkt att göra, speciellt när kurser löper paralellt. har du förkunskaper underlättar det. För mig är deltidsjobb möjligt, inte heltid. Vet att det är några som jobbar heltid på programmet, men räkna med sena kvällar och inte speceilt socialt liv. Det är enkelt att resa, man är mkt flexibel. Nackdelen är att det kan vara ensamnt i perioder, det är du och din burk (dator) i princip.

Mvh

John

Liya 2011-09-15

Jag undrar vad programmet egentligen heter?  för att jag har planer på att söka just detta program.

Mvh Liya

Skriv kommentar:

Taggar: distansstudier