Välja utbildning

Hejsan!

Jag är nu väldigt sent ute med att söka högskola då jag snart ska iväg på semester så måste göra det innan.

Jag har kollat runt i ett par dagar nu på internet men tycker verkligen det är hur svårt som helst! Jag vet inte vad jag vill bli/göra när jag bli äldre och har väldigt få kompisar som går/gått på högskola så har heller ingen att diskutera mina problem med.

Jag har väldigt lätt för ekonomi och marknadsföring och tycker det är roligt. Något annat jag tycker väldigt gott om är att jobba som säljare av något slag och hade också kunnat tänka mig jobba med det i framtiden.

Städerna jag önskar att studera i är Göteborg, Malmö eller Lund (annan stad i närheten kan även vara intressant).

Nu till min fråga, finns det någon här som har bra erfarenhet utav högskoleutbildningar, kanske ni har gått något eller hört något om en utbildning som ni tror skulle passa mig.

Blir jätte glad för hjälp så bara mata in en massa förslag! ;)

Tack på förhand!

Jonas 2011-04-06 18:39

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-04-09

Hej

Gå in på www.studera.nu och sök på ekonomi/marknadsföring på de orter du nämner så får du upp alla alternativ. Har du möjlighet att boka tid med en studievägledare kan det också vara bra innan du söker. Antingen på ett vägledningscentra eller på universitetet.

Hälsningar Chris Wigh

Skriv kommentar:

Taggar: högskola