vägledningscentrum?

Hej! Jag har sökt länge efter någon som jag kan prata med som kan hjälpa mig med att planera mina framtida studier, dvs. hur/var/med vilka kurser jag bör bygga upp min kand. Hur jag ska gå tillväga för att ta kand. på kortare tid, eller dubbelexamen på kortare tid osv. Att ringa till studievägledare på olika skolor har inte hjälp mig att få en helhetsbild av hur jag kan gå tillväga, och ibland har de t.o.m förvirrat mig då det svarat olika på olika frågor. Jag hittar ingen jag kan vända mig till i sthlm. Jag syftar på något i stilen med "Fulbright" fast att Fulbright hjälper bara till med studier i USA. Vem/vart kan jag vända mig till??

/ Ajka

Ajka 2011-10-13 12:34

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-10-14

Hej

Om du vill ha hjälp med att planera vilka kurser som kan vara lämpliga i en examen från högskolan så är det bäst att vända sig till en studievägledare på högskolan. De flesta universitet och högskolor har en central vägledning och det finns även vägledare på de olika institutionerna som kan hjälpa dig. Men då bör du veta ungefär vilka ämnen du ska läsa. Börjaa med att ta kontakt med den centrala studievägledningen.

Hälsningar Chris ,www.allstudier.se

Skriv kommentar:

Taggar: studie- och yrkesvägledning