studera i norge/ danmark

hejsan

jag fundera på att läsa i norge eller danmark och jag skulle vilja få reda på mer om deras antagningpoäng och krav. Det är lite svårt att förså deras hemsidor, finns det nån man kan ta kontakt med i sverige , som är specialcerd i dessa frågor och hjälpa än?

Nadine 2011-11-20 19:45

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-11-21

Hej

Det är svårt att ge information när jag inte vet vilka utbildningar du ska söka. På Köenhamns univeristets hemsida www.ku.dk hittar bra information på svenska om du går in på optagelse och nordiska sökande. Information om svensk förutbildning till Norge hittar du på www.samordnaopptak.no och under utlandsk utdanning. Sök på Europa och sedan Sverige.

Har du specifika frågor så återkom gärna. Poängberäkningen til Norge är lite svårt att få fram men på hemsidan finns det en poängberäkningstabell där du kan se ditt merirvärde är värt.

Hälsningar Chris , wwww.allastuidier.se

Puk Billeskov 2014-02-05

Hej Nadine,

Hermed en opfordring til dig om at tage med på Another Kind of School.

Det Nødvendige Seminarium i Danmark har 40 års erfaring i alternativ og international læreruddannelse. Læs oversigt her og skriv til mig om mere information. Held og lykke :)

Puk

36-månader “Kandidatgrad i Pedagogik” på lärarhögskolan, The Necessary Teacher Training College i Danmark. Det är en annan slags skola – programmet innehåller bland annat en 4 månaders studieresa i egna bussar genom Europa och nordafrika/Sahara öknen, en 6 månaders arbetsperiod med kulturell och politisk aktivism i en europeisk storstad, 3 månaders “gör det du tycker är mest passande att göra” period, intjäning av pengar till utbildningen, eksamen, samt 8 månaders praktik på olika slags skolor.
www.dns-tvind.dk

Du kan läsa mer om oss på www.one-world-volunteer.net

Många hälsningar från Puk B. Kachimanga, One World Center, Lindersvold, Danmark

Skriv kommentar:

Taggar: studera utomlands