Vad ska jag plugga om jag är intresserad av...?

Hej hej!

Har någon koll på vad man kan plugga om man är intresserad av anti-terrorism, "International Security", political affairs analysis osv? Hittade Security Terrorism and Counterterrorism Studies (BA) här på allastudier.se men jag vill ju helst stanna i Sverige. Är statsvetenskap nåt kanske? Och vad kan man arbeta med inom international security och anti-terrorism? Som jag förstått det är det försvaret (men jag är inte behörig till lumpen pga medicinska skäl) och säpo som sysslar med sånt här i korkarna, men de vill väl kanske inte skriva på sina hemsidor vilka sorts karriärer man kan göra hos dem...

Erika

Erika 2011-12-12 22:40

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-12-15

Hej Inom SÄPO arbetar många olika yrkeskategorier; jurister, analytiker, utredare, spanare etc. DU kan gå in på www.sakerhetspolisen.se så hittar du mer informtion. Över hälften av dem ahr en bakgrund som polis.Om du vill fördjupa dina studier inom terrorism så är statsvetenskap en bra grund för att sedan läsa kurser inriktade mot t ex säkerhetspolitik. Försvarshögskolan har en del kurser inom statsvetenskap med den inriktningen. Hälsningar Chris , www. allastudier.se

Asli 2011-12-20

Hej!

jag vill läsa till apotekstekniker.

Här i Stockholm på Distans

MVH

Asli

Skriv kommentar:

Taggar: statsvetenskap