gymchef o sociologi

jag undrar vad som krävs för att bli gymchef ,finns det någon utbildning som kan hjälpa en fram eller är det att arbeta sig fram som gäller?

Har kommit in på grundkurs i sociologi är lite intresserad av organisationsteori och arbetsliv och arbetsmarknad. Om jag läser mer av dessa kurser kan det leda till något jobb? kan det kanske hjälpa mig att bli gymchef?

jag är med i ssu o skulle sån kunskap kunna hjälpa mig fram där tro???
Anonym 2007-05-24 00:24

Kommentarer:

Anonym 2007-05-24
Inom motions och träningsverksamhet är det företagen som håller i utbildning för olika ""yrken"" inom den branschen. En väg kanske kan vara att bli träningsledare/instruktör och sedan arbeta sig uppåt. Jag känner inte till någon annan väg. Alternativet kan vara att starta eget gym. Syftar du på att ""ta över"" efter en annan, så är kanske engagemang (träna där, bli ledare etc) ett sätt att arbeta sig framåt på den vägen.

Jag har själv läst 60 poäng sociologi. Det är ett brett ämne som kan vara användbart i många olika arbetsområden. Arbetsmarknaden för samhällsvetare och beteendevetare är som känt inte så bra. Det råder inget skrik efter personer med sociologikunskaper. Men att det är gångbart lite här och där kanske kan ge en lite fördelar. Jag tror inte att ämnet direkt kan hjälpa dig att bli gynchef, men kanske kan du inrikta dig på träningsfrågor i din framtida uppsats och på det sättet koppla ihop det.

Sociologistudier ihop med statsvetenskapsstudier kan nog vara bra kombination för en som är medlem i ssu och vill få kunskaperna att komma till nytta där.

Skriv kommentar: