högskole studier

Hej!

Jag har tidigare läst en yrkeshögskola vid centrumvux. Nu vill jag fortsätta mina studier och läsa entreprenörskap eller business. Jag är intresserad av att läsa en kurs eller ett/tvåårig program. Jag vill verkligen plugga vidare och läsa på Engelska. 

Min första fråga är: kan jag läsa sådana program om jag bara har 20 högskole pöäng för att resten är ky pöäng?

Andra frågan: kan jag läsa entreprenörskap eller business på engelska i Stockholm? 

Jag är verkligen tacksam för svar.

Farah 

Farah Noori 2012-08-18 00:41

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2012-08-20

Hej
Du kan inte sätta ihop dina YH-poäng tillsammans med en högskoleutbildnig och på så sätt få en ny examen men du kan ju bygga på din YH-utbildning med en högskoleutbildning. Du kan  läsa kurser för att på så sätt få den kompetens du vill ha för att arbeta med det du vill. Grundutbildningar på högskolaorna bedrivs i regel på svenska medan masterutbildningarna ofta är på engelska. Men för att söka en master krävs att du har en kandidatexamen. Om du inte hittar det du söker på Stockholms universitet kan du läsa på distans på en annan högskola. Gå in och sök på www.antagning.se
Hälsningar Chris

Skriv kommentar:

Taggar: entreprenörskap