Ger utbildningarna en likadan framtid?

Hej har hamnat i ett litet dilemma. Är antagen till Södertörns Högskole utbildning, men är också första reserv på Sthlms universitets utbildning. Båda är rätt lika. 3 år, kandidatutbildning, spel tema.

Men kommer jag fortfarande kunna söka yrken inom reklam, webb, film mm. även om jag skulle köra SU utbildningen? (om jag skulle komma in, som är en stor chans)

Su programmet heter: Kandidat i dataspelutveckling - design. Sh heter Spelprogrammet inriktning spelgrafik.

Jag vill ha mycket valmöjligheter efter utbildningen men är samtidigt intresserad av spel. Särsilt mot design/grafik hållet.

Får inte svar på det via Su:s hemsida .

Mvh Victoria

Vicky 2012-08-23 00:18

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2012-08-24

Hej

De flesta program inom högskolan ger ofat en ganska bred behörighet och ger en bra grund. Jag tror att båda utbildningarna ger ungefär samma möjligheter. Jämför innehåller i de båda utbildningarna för att se vilken du tror passar bäst. Kolla också om utbildningarna har valfria terminer och vilka kurser man har att välja på. På så sätt kan man sätts sin egen profil på utbildningen mot  de jobben man sedan vill ha.
Hälsningar

Chris

Skriv kommentar:

Taggar: högskola-universitet