Utlandsstudier

Hej

Jag kom in på en utlandsstudier i Berlin förra året men tackade nej till detta eftersom jag ville se ifall jag kunde komma in på någon mer plats. Jag kom då in i Australien men tackade nyligen nej eftersom jag ansåg att det skule bli fördyrt. Vår studieledare hade tidigare sagt att man kan byta om man vill och igår gick jag och frågade om jag kunde byta till Berlin istället. Berlins universitet öppnade sina kurser i måndags 15/10 och jag hade skrivit personligt brev så det enda hon skulle göra var att nominera mig till högskolan. Hon vägrade och var otrevlig och sade att det går att ordna men att hon inte tänker göra det. Jag bad henne fint igen eftersom det endast är en person som ska dit, vilket är min vän dessutom. Min vän har ordnat boende och har koll på alla papper som ska skickas in och jag vet att det hade gått snabbt att ordna! Min fråga är, har min studieledare som har ansvar för utlandsstudier rätt att neka mig och inte ens "give it a try", ? 

Mvh, Emma

Emma 2012-10-17 12:53

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2012-10-20

Hej

Jag kan tyvärr inte uttala mig i ditt fall. Man får väl hoppas att studievägledaren har skäl till att inte göra det. Jag tycker du ska vända dig till en annan studieägledare så att du får ett korrekt svar och ett vänligt bemötande.
Hälsningar Chris

Skriv kommentar:

Taggar: högskola