Textilhögskolan vs Beckmans, vilken skola har den mest genuina utbildningen?

04 aug 2013
Fråga:
Hej. Jag skall söka in till skolor till hösten 2014 och är fundersam över vilken skola som egentligen ger en mest kött på benen inför framtiden. Jag önskar starta eget företag som modedesigner. Jag kommer att söka både Beckmans och Textilhögskolan i borås, man har ju hört historierna om hur svårt det skall vara att komma in, men om man nu säg skulle ha den möjligheten att faktiskt få välja, vilken skola är att föredra? Jag önskar mig en bred och lärorik utbildning där jag får mycket lärdom kring mer än bara konstnärlig gestaltning, som mer praktiska grejer kring att driva eget företag inom modebranschen.  Tacksam för svar! Med vänliga hälsningar Matilde

Svar:

06 aug 2013
Hej Om man tittar på de båd utbildningarnas innehåll så innehåller utbildningen  i Borås mer av hur man även driver  företag och egen affärsverksamhet. Jag tror chansen att man kommer in på båda utbildningar kanske inte är särskilt stor. Du kan ju alltid komplettera utbildningarna på egen hand med start eget-kurser som som både kommun och skatteverket erbjuder kostnadsfritt Hälsningar Chris