Slutstressen

Jag kan inte vara den enda här som är stressad nu när terminen lider mot sitt slut.  Jag är fullkomligt överöst med arbeten och inlämningar de sista veckorna nu. Stressen kryper sig sakta men säkert på och jag känner att jag behöver något stöd! Vad har ni för tips till en sönderstressad student?

Frida Isaksson 2013-11-13 11:37

Kommentarer:

Johannes Mårtensson 2013-11-13

Jag är i samma situation! Men jag hittade den här sidan som kanske kan hjälpa dig: Stressklubben.se 

Jag testade nyss göra ett stresstest på den sidan och ja inte helt oväntat så är min stressnivå skyhög. Men det man kan göra är att planera och sätta upp ett schema, beta av en uppgift i taget, belöna dig, kör vidare. Viktigt också att du får mycket sömn så du orkar, studera tar på alla krafter så det är oerhört viktigt med avslappning! Finns mer tips om just det på den sidan! Kram 

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2013-11-14

Hej
Om man är riktigt stressad så man mår dåligt kan man ta kontakt med studenthälsan eller liknande på högskolan.En del högskolor erbjuder även stresshantering eller kurs i hur man på bästa sätt kan planera sna studier för att undvika stress
Hälsningar Chris

Karl Eriksson 2013-11-20

Helt rätt! Stressen bland oss studerande är enorm och det är ju bra att sidor som stressklubben dyker upp och hjälper till men man måste göra mycket själv, men det är väl hela meningen egentligen. Och tyvärr Chris så har jag aldrig hört något om stresshantering där jag har studerat. Borde sättas upp en hemsida eller om stressklubben vill göra ett forum för oss studenter där vi kan tipsa och peppa varandra att slappna av mer, det blir så mycket bättre studieresultat då.

Fredrika 2014-10-07

www.stressklubben.se är jättebra om man vill lära sig mer om stress och få hjälp online! Har funkar bra för mig iallafall. 

Frida 2014-10-13

Jag tror att fler och fler kommer att uppskatta självhjälp som detta. Många är nog som mig som inte vågar gå till någon person face-to-face och diskutera varför de är stressade eller vad det nu är. Jag tror att många är ärligare om man kan vara anonym på internet och skriva av sig till någon som kan hjälpa en. Det skulle jag vara iallafall. 

Skriv kommentar:

Taggar: lugnare studietakt