Älskar att planera

Hej!
Jag har läst klart min lärarutbildning på 140 p. Har inte alltid kännts så kul att jobba som lärare och har funderat på vad jag vill göra och vad jag tycker är kul. Äntligen har jag kommit på vad jag älskar att göra, men vet inte vilken utbildning/jobb jag ska söka för att bli det.

Älskar att organisera, planera. Tar gärna på mig att pyssla ihop sommarscheman m.m. Gillar att göra scheman i exel och roligast på terminen är när jag får min kalender så att jag får planera in alla aktiviteter. Har alltid gillat detta. Dessutom är jag perfektionist (hälsosamt dock). Vad kan jag utbilda mig till? Logistik, organisatör, planerare? Vill inte gärna sätta mig på univeristetet i yttligare 3.5 år, men gärna ett år till för att få jobba med det jag vill! Jätte tacksam för svar!
Karin 2007-08-02 00:31

Kommentarer:

Ingmar Andersson 2007-08-04
Använd http://afi3.ams.se/go.aspx?c=107 där du i sökmotorn kan skriva in orden du själv skriver - organisera och planera. Organisera ger 41 träff och planera 121. Där kanske du har svaret.

""Pröva också intressetestet på samma sajt. När du svarat på 66 frågor får du upp en intresseprofil i form av ett stapeldiagram. Klicka på länken till intresseområdet """"utreda, planera, förhandla"""". Där kommer en lista på 47 yrken inom området.""

Ett yrke jag spontant tänker på, där du bör få användning av din lärarkompetens. är skolledare. Men då krävs det troligen först några år av lärarjobb.
Sandra 2007-08-04
Kanske du skulle förtsätta jobba som lärare och sikta på att bli rektor? :)

Skriv kommentar: