Ang. antagningen!

Har blivit antagen i andra urvalet men eftersom jag bara sökte ""för sakens skull"" så undrar jag ifall jag behöver tacka nej på något sätt eller om jag bara kan strunta i det?

""Sedan såg jag även att jag på en annan utbildning jag sökt på samma universitet stod kvar som reserv medan jag på en utbildning på ett annat universitet var struken """"p g a att du redan är antagen till en utbildning med helfartsåtagande för aktuell termin"""".""

Betyder detta att jag KAN ha kommit in på det programmet (på andra universitetet), men att man bara kan bli antagen på ett åt gången? Det jag kom in på låg högre på listan över utbildningar jag sökt.

Väldigt tacksam för svar!
Daniel 2007-08-09 00:33

Kommentarer:

Sussi 2007-08-09
Det bästa är att kontakta lärosätet och meddela att man inte längre vill ha sin plats. Då kan en reserv erbjudas den platsen. Om man inte kommer och registrerar sig förlorar man sin plats, men jag tycker personligen att det är bättre att meddela återbud innan det, om man nu vet att man inte längre vill ha sin plats på en utbildning.

Man kan bara bli antagen till ett max antal poäng per termin. Ett program är 30 hp per termin i det nya systemet (förut 20 poäng).

Har du blivit struken på ett anmälningsalternativ är det inte troligt att du har kommit in på den utbildningen.

Skriv kommentar: