registrering och kåravgift

Hej!

""Nästa vecka ska jag registrera mig till en fristående kurs (Engelska fortsättningskurs) på Göteborgs Universitet. Idag fick jag ett informationsblad från GU där det står följande: """"Till registreringen skall du ha med dig: Behörighetsbevis (meritförteckning) om du inte läst engelska hos oss.""""""
Vad exakt menar de med det? Är det antagningsbeskedet de syftar på?

Jag har även en fråga som rör inbetalningen till Studentkåren. Jag har tidigare varit medlem då jag läste Engelska grundkurs VT2006. Nu undrar jag om jag måste gå dit och registrera mig på nytt? Eller om  kåravin kommer hemskickad automatiskt?

Tack på förhand!
Klara 2007-08-13 00:33

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2007-08-13
Hej
Du kan registrera dig vis webben så antar jag att du få ravin hemskickad
http://www.slug.gu.se/?sida=registrering
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Sussi 2007-08-13
Jag tror de syftar på att de som inte läst a kursen i engelska vid GU, utan vid annat lärosäte, styrker det med ett intyg för att bli behörig att börja läsa b kursen.

""Jag antar att det är FFS som man är medlem i när du läser engelska, eller? Jag är själv medlem där och fick inbetalningskort från kåren hemskickat för nästa termin. Får du inget brev med inbetalningskort (väntar själv på det nu) är det bara att ringa dem eller gå till """"studenternas hus"""" och gå in till vänster när man kommer in där, så hjälper de en. Då ska man ha antagningsbesked med sig.""

Skriv kommentar: