Lärarprogrammet Engelska

Hej! Jag är antagen till Lärarprogrammet Engelska och ska läsa i Göteborg. Jag ska få mer information hemskickat av GU i mitten av denna månaden. Men jag vill gärna få tag på en lista med kurslitteratur så jag kan börja leta efter böcker, information om medlemskap i kåren, info om registrering m.m. Någon som vet var man kan få reda på detta? Jag har letat på kurs- och studentportalen men verkar inte hitta rätt... känns rörigt. Någon som kan hjälpa mig?
Catharina 2007-08-13 00:34

Kommentarer:

Sussi 2007-08-14
Jag tror det är bäst att vänta tills informationen dimper ned i brevlådan. Vet du vilken kurs du ska läsa först? Om ja så kan du testa att kontakta den institutionen som håller i kursen och fråga om kurslitteratur. Om nej så kan du riskera att få tag på fel information om kursböcker. Alla institutioner lägger inte ut information på nätet inför kursstart, vilket gör att man inte kan hitta nått ibland. På en del institutioner får man kurslitteraturlista först vid kursstart, vid andra institutioner blir det hemskickat innan. Vilken kår du ska tillhöra denna termin kanske du inte heller vet om. Vänta på det tills det kommer info om det i brevlådan, annars kan du riskera att komma fel. En del institioner har info om registrering på hemsidan. Men om du inte vet vilken kurs du ska börja med, kan det vara bäst att vänta tills du får det hemskickat. Eller kontaka de ansvariga för lärarprogrammet.
Catharina 2007-08-15
Okej. Ja, jag vet att jag ska läsa AOU 1 först, dvs LAU 110 och LAU 170. Det finns litteraturlistor till den kursen, men vet inte exakt vilka böcker som är bäst att börja leta efter nu. Jag tror att jag gör som du säger... avvaktar tills det kommer mer info hemskickat. Kåren är jag rätt säker på, men inte 100 så jag avvaktar med den också. Tack för hjälpen!

Skriv kommentar: