Välja en humanstisik utbildning

Hej! Jag har försökt sondera terrängen när det gäller olika sorters humanistiska utbildningar. Mitt personliga intresse ligger i internationella relationer, filosofi och historia, och hade gärna velat arbeta inom ett fält som sammanflätar dessa. Av alla de program så stack PPE och Internationella Relationer ut, men jag är inte säker på hur "seriös" dessa utbildningar är eller vad jag kan bli efter det. Är en väldigt studieinriktad person och vill helst inte komma på en linje med allför slapp studietakt. Har ni förslag på andra sorters utbildningar eller information som kan ge kött på benen? Känns som orientera igenom en stor dimma utan karta.

MVH.

Martin 2015-06-25 22:18

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2015-06-29

Hej
Om du inte hittar ett program som motsvarar dina intressen så kan du själv sätta ihop din exmen genom att läsa kurser. Det är viktigt att välja kurser så man kan bli anställningsbar. Det är  viktigt att tänka på vilken typ arbete din utbildning ska leda till. Boka en tid hos en studievägledare så kan de hjälpa dig att sätt ihop kurser till  en examen.
hälsningar Chris

Skriv kommentar: