Grafisk Speldesign

Goddag!
Mitt namn är Fredrik Westerlund, 20 år och kommer från Nynäshamn (Stockholm).
Jag är en konstnärlig kille som har ett stort intresse för spel och speldesign.
Men jag har lite otur då möjligheterna har varit begränsande.
Under förra tillfället (inför höstterminen 2015), så prövade jag att söka till två skolor (via antagning.se), men blev bara placerad som reserv och fick aldrig chansen att visa för vad jag faktiskt kunde, vilket var lite trist. Jag står fortfarande som reserv och vet ej om jag måste söka om när nästa tillfälle kommer eller om jag behåller min reserv plats. Dessa två skolor är högskolan i skövde och södertörns högskola.
Det är i stort sätt de enda två skolor jag har hittat som har grafisk speldesign (2D) med grundläggande behörigheter då resterande skolor oftast kräver matte 2b eller liknande, då jag endast har betyg i matte 1b.
Jag har nyligen skrivit ett mail till uppsalas universitet och luleå's tekniska universitet om dom ändå tar emot ansökningar som inte når upp till deras krav (gäller endast matten).
Men jag känner ändå att mina möjligheter är begränsade, detta är något jag brinner för och har en dröm att vara en speldesigner.
Så jag undrar då om ni kanske känner till någon eller några ytterligare skolor som också har grafisk speldesign (2D) som jag kanske har missat?

Med vänliga hälsningar:
Fredrik Westerlund.

Fredrik Westerlund 2015-10-07 15:24

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2015-10-09

Hej
Det finns en utbildning till Spelgrafiker inom Yrkeshögskolan som ligger på Hermods i Malmö. Den är 3 år och en del av utbildningen är på en arbetsplats där man bl a lär sig i 2D.
Jag tycker även du ska läsa in Matematik 2b så du breddar dina möjligheter att komma in. Om du ska komma in utan Matematik 2b måste du ha arbetet eller läst något som skolorna tycker motsvarar den kursen.
Hälsningar Chris

Skriv kommentar: