Utbildning

Hej! Jag går nu sista året på gymnasiet och har det svårt för att välja vad jag ska läsa på universitet. Hela mitt liv har jag varit intresserad av design och fysiken i det och under dom senaste åren har jag totalt fastnat för arkitektur. Min största passion i livet är just det arkitekturer gör men tyvärr så har jag inte tillräckligt bra betyg för att komma in på någon arkitektur utbildning. 

Nu när jag har insett att jag inte kan jobba med något jag älskar och brinner för så extremt mycket, så är jag helt vilse. Jag har ingen aning vad jag ska göra nu när jag inte kan komma in på det enda som intresserar mig. Allt annat är helt ointressant för mig. Känns som hela mitt går under om jag inte får jobba med det jag har varit intressard för hela livet. Oftast brukar andra människor har en andra dröm eller en annan passion dom istället går efter om dom inte kan gå efter den första. Men jag har ingen andra passion eller en andra dröm. Min enda dröm är detta :(. Vilken utbildning tror ni är mest lik arkitektur utbildningen? Många säger byggingenjörer och maskingingenjörer. Vad tror ni? Snälla hjälp mig att hitta någon utbildning som är närmast min drömutbildning istället för att behöva läsa något som är helt ointressant för mig. 

Dennis 2015-10-12 22:49

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2015-10-13

Hej
Om du inte har tillräckligt höga betyg för Arkitekt så kan du ju söka på Arkitektprovet.Det är mellan hälften och en tredjedel som tas in via prov.
Det finns ju också liknande utbildningar som t ex Fysisk planerare där man efter utbildningen kan arbeta som planeringsarkitekt. FInns bl a på Blekinge Tekniska högskola.
Hälsningar CHris

Skriv kommentar: