distansutbildning

Hej !!
Jag heter jennie och jag funderar på att läsa till lärare nästa år. Just nu håller jag på ock kollar upp lite olika universitet och högskolor men det är så svårt att veta vart man skall söka och vad som skiljer sig i utbilningarna. Jag har fortfarande inte bestämt mig ifall jag vill bli förskollelärare eller språklärare. Jag skulle vilja plugga spanska i Ecuador och undrar då ifall jag skulle kunna tillgodo göra mig det sedan ifall jag väljer att bli språk lärare och jag undrar också ifall det finns något lärar program på distans, eller ifall man bara kan plugga någon termin på distans. Många frågor men jag tycker det är som en djungel det här, det finns så stort utbud så det är svårt att välja. Jag hoppas ni kan hjälpa mig.
/Jennie
Jennie 2007-08-16 00:35

Kommentarer:

Sussi 2007-08-16
Det finns en del lärarprogram på distans, vet jag. www.netuniversity.se är en rätt bra söktjänst för distans och när kurser/utbildningar... sök där så ser du vad som finns.

Man kan ansöka om att tillgodogöra sig någon kurs eller del av kurs. Om man tillgodogöra sig en språkkurs utomlands tror jag att den måste vara på samma nivå som högskola/universitet... en kurs som motsvarar t ex gymnasienivå går säkert inte att tillgodogöra sig.

Skriv kommentar: