vill ändra studieriktning

Hej!

Jag har studerat konstvetenskap och projektledning på su, och har samlat på mig 120 hp och skrivit min c-uppsats. Jag tillhör inget program utan är kursare. Nu känner jag att jag inte alls vill jobba med konst och museum.

Jag tror att jag skull vilja bli någon typ av arenakoordinator el jobba m. evenemang, jag jobbar som arenavärd o trivs i miljön. Min fråga är då om jag måste börja om el om jag kan söka kurser som berör området m. restererande 60hp för att avsluta min kandidatexamen? Och isåfall va för typ av kurser jag skulle söka? Är ganska skoltrött o vill söka mer praktiska kurser. Går det att kombinera yh o universitet?

tacksam för svar

MVH Awästa Amin

Awästa Amin 2015-11-19 11:43

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2015-11-19

Hej
Det finns kurser på högskolan inom event inom ekonomi och marnadsföring. DU kan gå in på www.antagning.se och söka på event. Det finns också utbildning till Evenkordinator/Event manager inom Yrkeshögskolan. Du hittar utbildningar inom YH på ww.yrkeshogskolan.se. Fördelen med dessa utbildning är att det ingår at man är ute på en arbetsplats. Utbudet för hösten -16 läggs ut i början av februari
Hälsningar Chris

Skriv kommentar: