Hjälp mig hitta den rätta utbildningen för mig!

Hej! 

Just nu har jag väldigt/hitta svårt att välja den rätta utbildningen som ger mig de saker som jag vill ha. Jag är 100% säker med att jag vill plugga inom IT, men jag skulle vilja hitta någon utbildningen som erbjuder mig de kurserna som jag vill ha så att man inte sluta med att ha pluggat alldeles för mycket matte eller fysik som man ändå inte kommer använda sig av. 

Jag skulle vilja välja en utbildningen som ger mig mycket kunskaper inom programmering, appar, spel(att kunna skapa ett spel),hemsidor alltså en utbildningen som ta mig till mjukvarans värld. Men jag skulle helst vilja undevika eller iallafall ha lite mindre Matte och Fysik i utbildningen. Låt mig ge ett exempel på någon utbildning jag har hittat och jag tycker om:

Informationsteknik på Chalmer:

mycket mjukvara++

ganska mycket matte -

Valfria kurser på ~20% +++

Datateknik:

mycket programmering ++

mycket matte --

(Men jag är osäker på denna utblidninge för att jag vill inte komma ifrån mjukvara och fördjupa mig alldeles för mycket i själva hur en dator är uppbyggt.)

Systemvetenska på GU:

(väldigt osäker om hur mycket kunskaper man få med sig inom it och mjukvara.)

Jag är säker på att det finns 100 tals andra utbildningar som kan ge mig exakt det jag vill ha men det är alldeles för svårt att hitta de. Jag behöver verkligen hjälp! Vänligen ge mig flera vägar,tips och utbildningar. Tack!!

M.V.H

Pedram

Pedram 2015-11-19 13:25

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2015-11-19

Hej
Jag tycker du ska gå in och titta på utbildningar inom data/it inom Yrkeshögskolan.Där finns utbildningar mellan 2-3 år och de kräver inte så höga matematikkurser och ingen fysik. Fördelen med dessa är att du är en del av utbildningen på en arbetsplats och det finns dtora chanser till jobb efter utbildningen
www.yrkeshogskolan.se
Hälsningar Chris

Skriv kommentar: