Någon som gått AOU1?

Hej! Jag ska läsa AUO1 nu i höst och har precis fått listan på kurslitteratur till första kursen, LAU110. Vet inte riktigt vilka av böckerna man ska försöka få tag på innan kursen börjar... vilka böcker som man måste ha. Tycker det verkar orimligt att man ska köpa alla som finns på listan eftersom det är väldigt många. Är det någon som har gått den kursen och som vet vilka man borde försöka få tag på?
Catharina 2007-08-16 00:35

Kommentarer:

Sussi 2007-08-17
Jag har inte läst kursen du nämner, men känner igen att inte veta vilka böcker på litteraturlistan som man ska satsa på.

Att kolla på biblioteket tycker jag är bra, även om man sedan kanske bestämmer sig för att köpa en del böcker så kan man på biblioteket se om en bok är något att ha eller om det räcker att låna den. Testa också olika ställen, jämför priser, både på nytt och begagnat. Jag har själv sparat en del pengar på det. Har varit med om att en bok har strykits från litteraturlistan vid skolstart, så man får ibland vara lite försiktig så man inte fölorar på att köpa alla böcker innan kursstart. Biblioteket i första hand är bäst då.
Catharina 2007-08-20
Ja. Jag ska nog kolla på biblioteket som du sa och sedan jämföra priser på lite olika ställen. Men väntar nog med att köpa böcker till kursstart. Vill inte riskera att köpa någon bok som jag inte kommer använda sen. Tack!

Skriv kommentar: