Antagning

Hej, just nu är jag jätte orolig. Jag går tredje året på gymnasiet och tar alltså studenten nu i sommar. Jag går i sammhällslinjen med inriktning media. Jag har tagit de kurserna som det står att det krävs för socionomprogrammet, men enligt mina ungefärliga berärkningar så har jag 15.05 i snittbetyg vilket antagligen inte räcker för att komma in. Jag har krav på mig om att komma in i någon högskola innanför Stockholm, samt att jag kommer in direkt efter studenten och inte får vänta. Ingen (lärare, vänner mm) har någonsin varnat mig eller kritiserat mina betyg eller poäng utan alla (inklusive lärare) har sagt att de är bra och därför har jag tidigare aldrig känt att jag behöver oroa mig för att inte komma in på rätt högskola. Jag har fullständigt tappat motivationen och behöver veta hur jag ska komma in enligt kraven som finns på mig. Hjälp!

MVH, Lana

Lana Ishak 2016-01-06 14:29

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2016-01-07

Hej
Om du inte har betyg så det räcker för att komma in så kan du skriva högskoleprovet eller höja betyg och läsa in meritpoängskurser inom vuxenutbildningen.
hälsningar Chris

Skriv kommentar: