statsvetsnakap och språk

Hej

Jag läser just nu på högskolan.Jag studerar statsvetenskap och språk tyska.Hur stor är chansen att få jobb efter en avslutad masterexamen?

Vad kan msn jobba som?

Somayeh 2016-01-21 22:02

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2016-01-22

Hej
Vad har du för inriktning på din master?

Somayeh Hassanzadeh 2016-01-24

Hej

Jag har inte börjat mina masterstudier än,men tänker fortsätta efter avslutat min kandidatexamen.När jag kollade på de mätningarna ni har gjort ,visar det sig att det finns inte mycket jobb om man studerat statsvetenskap.Dessutom är lönerna låga jämfört med andra yrkesgrupper.Inom vilka inriktningar tror ni finns mest jobb inom statsvetenskap?

Enligt era mätningar ser det bättre ut för studenter som studerat juridik.

Vad tycker du som yrkesvägledare?ser det verkligen bättre ut om man kompleterar sin statsvetenskapsxeamen med juridik?

Finns det möjlighet att kontakta er per telefon?

Med vänliga hälsningar Somayeh Hassanzadeh

Somayeh Hassanzadeh 2016-01-24

ag har inte börjat mina masterstudier än,men tänker fortsätta efter avslutat min kandidatexamen.När jag kollade på de mätningarna ni har gjort ,visar det sig att det finns inte mycket jobb om man studerat statsvetenskap.Dessutom är lönerna låga jämfört med andra yrkesgrupper.Inom vilka inriktningar tror ni finns mest jobb inom statsvetenskap?

Enligt era mätningar ser det bättre ut för studenter som studerat juridik.

Vad tycker du som yrkesvägledare?ser det verkligen bättre ut om man kompleterar sin statsvetenskapsxeamen med juridik?

Finns det möjlighet att kontakta er per telefon?

jag har fått ett mejl men jag ser inget svar på tråden fråga nr 2

Med vänliga hälsningar Somayeh Hassanzadeh

anmäl

Skriv kommentar: