3 frågor angående Psykologutbildningen

Hejsan,

Jag har lite funderingar angående Psykologutbildningen som jag inte hittat svar på. Jag skulle därför vara väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig att besvara dessa tre frågor:

1. Vad har den lägsta antagningspoängen varit vid de senaste intagningarna?

2. Är det möjligt att ansöka till Psykologprogrammet genom intervju? 

3. Om betygen inte räcker till, vilka andra vägar kan man då gå för att läsa upp till Psykolog?

Thea 2016-01-29 18:00

Kommentarer:

Thea 2016-01-29

Du får jättegärna besvara samma frågor, fast angående Arkitektutbildningen och Handelshögskolan, om du kan få tag på den informationen också.

Tack på förhand

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2016-01-31

Hej
Den poängen för att komma in på Psykologprogrammet var våren -16. Beroende på vilken urvalsgrupp du tillhör så låg det på
21,50 B I (slutbetyg) och 20,94 i BIEX. Man kan inte sökt ill Psykologprogrammet genom intervju och man måste gå Psykologprogrammet för att få jobba som Psykolog. Det finns ainga andra vägar
Till Arkitektprogrammet låg det hösten -15 på 21.00 i BI och 19,97 i BIEX på Umeå univeristet. Til Arktitekt kan man göra arkitektprovet och komma in den vägen. Till Handels i Stockholm var poäng i BI 19,79 och i BIEX 19,2. De tillämpar inte meritpoäng. 5% av platserna är avsatta til andra meriter.
Hälsningar Chris

Skriv kommentar: