Arbetslivserfarenhet efter VT2008?

"Anmälan till vårterminen 2008 är sista chansen att få tilläggspoäng för arbetslivserfarenhet på högskoleprovet.

""Om du inte redan har ett provresultat, men vill få de extra 0,5 poängen för fem års arbetslivserfarenhet, så måste du alltså skriva provet den 27 oktober. Dessutom måste du söka en utbildning till vårterminen före 15 oktober (provresultatet räknas i urvalet till våren, fast du skriver det efter sista anmälningsdagen).""""""

""Kanske en dum fråga men jag och en vän trätar om huruvida detta betyder att om man läser under våren så """"behåller"""" man dom 0.5 extra poängen eller är det, som jag antar, att huruvida man pluggar till våren eller ej så förlorar man dessa poäng terminen därefter?"
Per Karlsson 2007-08-28 00:38

Kommentarer:

Ingmar Andersson 2007-08-29
Urvalsgruppen HA (högskoleprov kombinerat med arbetslivserfarenhet) försvinner, så det blir ju omöjligt att få dessa extra poäng oberoende av om man läser under hösten eller inte. För du menar väl att man läser hösten 07 och sedan vill söka något nytt till våren 08? Eller ...
Sussi 2007-08-29
Jag tolkar det som att dessa 0,5 poäng för arbetslivserfarenhet inte kommer att bestå efter antagningen till våren 08. Sedan blir det väl automatiskt ett resultat - 0,5 poäng. Skulle dessa extra arbetslivspoäng vara på provreslutat i de 5 år som hp resulatet gäller så skulle nog inte info om sista gången att ansöka o komma i urval med det vara med.

Skriv kommentar: