barnundersköterska

så har är min fråga
jag läser nu komvux (OMVÅRDNADS PROGRAM)
och det jag undrar är om jag vill bli en barnundersköterska, måste jag studera det har programen sen ska jag vidare utbilda mig till barnundersköterska
Leila 2007-09-09 00:41

Kommentarer:

Sussi 2007-09-09
Det finns ky utbildning till barnundersköterska på ett år.
Ingmar A 2007-09-09
Ja, i Växjö finns en ky-utbildning till ""barnundersköterska"". Men det vanligaste är att läsa kursen Barn- och ungdomssjukvård inom Omvårdnadsprogrammet och sedan försöka få ett av de få attraktiva jobb som finns inom området. Men självklart är en ky-utbildning som den i Växjö guld värd.
http://www.kysmaland.se/Templates/Education1.aspx?PageID=dad19daa-ac52-4fbe-bf89-580b1592cdcf
Lisbet F Wallsten 2008-04-07
Har läst en utbildning till barnsköterska, men eftersom jag inte har någon undersköterske utbildning/kompetens, så har jag svårt att konkurera om jobben. En utbildning som den i Växjö låter väldigt intressant. Helst vill jag förstås läsa på distans, men här i Luleå har jag tyvär inte hittat någon undersköterskeutbildning för vuxna.
Iman 2011-09-19

jag med vill läsa till barnundersköterska fast jag är färdigt  min omvårdnade utbildning och jobbar som undersköterska på sjukhust efter.

räcker det till att utbilda mig till barnunderskötersa? och/eller vad kräver mer?  

Therese 2015-04-08

jag skulle vilja läsa till barnundersköterska i växjö men jag kan tyvärr inte hitta den utbildningen nånstans,finns den fortfarande i växjö? jag ha gått omvårdnadsprogrammet tidigare

Skriv kommentar: