Ekologi & design

Finns det någon utbildning som kombinerar ekologi & design?
Zarah 2007-09-20 00:43

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2007-09-20
Hej
Det finns ingen utbildning som inriktar sig på enbart på design och ekologi. Det beror också på vilket ämne du vill lägga fokus på, design eller ekologi. Det är kanske inte designen som är ekologisk utan själva materialet och tillverkningen/produktion som är det ekologiska. Du kan ju t ex arbeta med modedesign och bestämma dig för att enbart använda ekologiskt odlade tyger. Då är det främst utbildningar inom design du ska rikta in dig på. Är det däremot produktion/tillverkning så finns det en del ingenjörsutbildningar med inriktning design där också kurser inom hållbar utveckling etc ingår. Börja med att tänk efter hur du vill arbeta med design, ekologi, hållbar utveckling etc.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Zarah 2008-01-20
Nu var det länge sedan jag gjorde mitt första inlägg på den här tråden. Jag har funderat lite över hösten och kommit fram till att det är hållbar utveckling jag vill hålla på med. Vad finns det för utbildning på den punkten? Jag har gjort sökt på studera.nu men bara funnit masterutbildningar. Jag har även försökt leta efter utbildningar utomlands.

Skriv kommentar: