Matte c på folkhögskola?

Går det att komplettera sin gymnasiebehörighet med enskilda kurser som ges på folkhögskola, t ex matte c? Om jag läser kursen där så väger det väl lika som om jag skulle läsa den på komvux, eller hur fungerar det?
Susie 2008-08-07 01:36

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-08-08
Hej
Det finns ingen möjlighet att läsa enstaka kurser på folkhögskola. Man kan om det finns plats läsa om det 3:e och sista året men då får man ett omdöme och då söker man till högskolan i kvoten för folkhögskola. Ska du läsa enstaka ämnen så är det bättre att du gör det på komvux.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Sussi 2008-08-08
Okej. Men jag har sett att nåra folkhögskolor har en del kärnämnen som distanskurser som heter bla Matte. Är det inte samma sak som det som går att läsa på komvux? Så man kan bara läsa sådana kurser ihop med annat på folkhögskola, inte bara den för att komplettera tidigare utbildning med matte c kompetens?
Chris 2008-08-14
Hej
Om de erbjuder enstaka kurser så kan du använda dem till den särskilda behörigheten under förutsättning att det står angivet på omdömet vilken kurs du läst/ha behörighet i, t ex Ma A, MaB etc.Kolla med den aktuela folkhögskolan
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: