kontakttolkutbildning

Hej! Jag vill söka till grundutbildning för kontakttolkar på distans. Ska man söka till folkhögskolan som har språkhandledare i tolkspråk eller kan man söka till folkhögskolan som ligger nära hemstad? På vilka folkhögskolor kan man få språkhandledning i ryska?

Mvh Olga

Olga Stankovic 2011-06-25 09:01

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-06-27

Hej

Utbildning på distans till kontakttolk finns på två folkhögskolor; Härnösand och Katrineberg. Härnösand har för tillfället ingen utbildning i Ryska men du kan ta kontakt med den och fråga ifall de planerar för det. På Katrinebergs folkhögskola startar i augusti 2011 en ny utbildning til lkontakttolk. Där tror jag man kan söka till många olika språk eftersom de inte angivit vilka språk som de ska ha.

Hälsningar Chris Wigh

Shokrollah Shabanfhar 2012-04-03

Hej! Jag har jobbat och jobbar fortfarande som tolk. Persiska(Farsi) och Persiska (Dari). Har studerat olika kurser på högskolan. Tänker att utbild till kontakttolk. Bor i Falun och jobbar här både tolk och personligt assistent. Var kan jag utbilda mig till kontakt tolk som är närmast till Falun och det ska vara på didtas, eftersom jag vill fortsätta både jobba och studera. Hur mycker utbildningen kommer att kosta för mig som provat person? Tack för hjälpen.MVH/Shokrollah Shabanfhar

Thifa Rachid 2014-06-05

Hej,

Jag skulle vilja veta hur och vart kan jag utbilda mig till Arabisk-Svensk tolk , jag har lite erfarenhet inom yrket , liksom har jobbat vid flera tillfällen hos olika myndigheter .....

Skriv kommentar:

Taggar: tolkning