Komvux

Hej! Det är så att jag ska möjligtvis börja en omvårdnadsutbildning på komvux. Jag undrar nu vad denna frågan betyder, Under tre terminer läser du in de yrkeskurser som gör dig ""anställningsbar"" i Oskarshamns kommun som omvårdnanspersonal. Betyder det att jag endast kan jobba i Oskarshamns kommun eller är jag färdig undersköterska och kan efter tre terminer söka jobb vart jag vill?

Och finns det mer än 1050 kronor i månaden att få, eller hur gör man när man till exempel har en hyra som ligger på 3042? För man hinner väl knappas arbeta när det är heltidsstudie. Finns det något annat studielån man kan få?

Vänliga hälsningar
Julia
Julia Oscarsson 2007-11-18 00:53

Kommentarer:

Nina 2007-11-19
Hej, Jag undrar var jag ska söka in på Komvux, distans eller här i Växjö. På kommunen säger de att det inte alls är säkert att jag får läsa här för att det kostar pengar, men kostar det inte oavsett hur jag gör, det är väl hemkommunen som betalar för mig även om det är på distans?
var finns det annars en förteckning över var man kan läsa via internet, och finns det något sätt att studera utan kommunens godkännande, t.ex. folkhögskola? och var finns de?

Skriv kommentar: