Komvux-prövning

Hej, jag har en fråga angående prövningar på Komvux. Tänkte söka till en utbildning där jag behöver 20,0 i jämförelsetal. Jag har för nuvarande 19.9 och det jag behöver är MVG i estetiskt val. Jag hade syslöjd på gymnasiet och det var inte en lokal kurs. Det jag undrar över är om jag måste pröva syslöjd i estetiskt val eller om jag kan pröva inom tex drama som också går under estetiskt val. Båda går att göra där jag bor. En bekant till mig prövade inom drama på orten vi bor på men hade haft ett annat estetiskt val på gymnasiet. På hennes betyg stod det inte vad för estetisk inriktning hon hade haft, men på mina gör det det. Går det att göra en prövning inom drama och byta ut syslöjden,(är det tillåtet) eller måste jag göra en prövning just i syslöjd? Jag är nämligen väldigt mkt bättre på drama än på att sy, och jag vill verkligen komma in på min drömutbildning.

Tacksam för svar! :)
Eva 2008-02-04 01:09

Kommentarer:

Ingmar 2008-02-05
Kurskoden för estetiskt verksamhet är ESV1201 oberoende av estetisk inriktning. Därför spelar det ingen roll om det är slöjd, dans, bild eller musik, så länge kurskoden är den rätta (om du har gammalt betyg hette kursen ESV200, och det går också bra att byta ut mot ESV1201).
Eva 2008-02-05
Tack så mycket för snabbt svar! Nu vet jag vad jag ska göra!

Skriv kommentar: