grundläggande behörighet

hej,jag har ett samlat betygsdokument från komvux,har läst ""omvårdnadsprogrammet"" på komvux och blev då undersköterska,men har inget fullständigt gymnasiebetyg sedan tidigare,(gick endast första året på gymnasiet och har betyg i vissa kurser) Jag läste att man uppfyller kraven för grundläggande behörighet om man har samlat betygsdokument från komvux,uppfyller mitt betyg från komvux kravet??? Jag har betyg i ergonomi,  medicinsk grundkurs, omvårdnad, psykologi A, psykiatri, vård och omsorgsarbete, etik och livsfrågor, människan socialt och kulturellt, social omsorg, utvecklingsströrning/funktionshinder (plus datorkunskap och arbetsmiljö och säkerhet från gymnasiet) sammanlagt 1400 poäng. tacksam för svar!! mvh sanna
Sanna 2008-02-19 01:12

Kommentarer:

Ingmar 2008-02-19
Om man ska vara behörig med samlat betygsdokument från komvux måste SAMTLIGA kurser vara tagna på komvux, och sammanlagt måste poängsumman vara minst 2115 poäng (även vissa krav på kärnämnen).

Du kanske kan skaffa ett slutbetyg från komvux, där du får ta med både komvuxkurserna och kurserna från gymnasiet, sammanlagt minst 2350 poäng med vissa andra regler som komvux kan förklara.
Sanna 2008-02-20
ok, men menar du att jag då kan räkna ihop poängen från kurserna från gymnasiet (arbetsmiljö o säkerhet, kretslopp, växt och djurliv, datorkunskap, estetisk verksamhet, småföretagande A, basmaskin körning, arbetsliv naturbruk) och kurserna från komvux, plus att jag kan räkna med poängen på kärnämnena om jag läser in det på komvux? men allt måste då vara på ett och samma betyg? ursäkta är lite trög:)

Skriv kommentar: