Påbyggnadsutbilding transport

Gick ut byggprogrammet inriktning husbyggnad i fjol, har hoppat mellan olika företag hela tiden.. Inget leder till anställning, nu står jag arbetslös och ser det nästan omöjligt att hitta ett nytt jobb, har ringt, besökt otaliga företag utan framgång, AF gör ingenting..

""Jag har tröttnat på att inget händer trots """"högkonjuktureren"""". ingen verkar ju vara intresserad av lärlingarna.""
Tänkte gå en eftergymnasial utbildning inriktning transport, C, CE kort, men ingen kommer ju vilja betala den eftersom jag tydligen har en utbildning som ger jobb, undrar vad jag ska göra inte roligt att betala kalaset själv.. (Kungälv/Göteborg)

Exempel på utbildning
http://www.vux.goteborg.se/vux/sida_kat_pu.asp?val=2&nTyp=1032&nId=1040&sortera=

Tacksam för svar
John 2008-04-04 01:21

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-04-04
Hej
Jag antar att du ska göra färdigt dina timmar så att du kan få ditt yrkesbevis. Om man inte har jobbat ihop sina timmar så kan det vara svårt med en längre eller fast anställning. När man inte har någon längre arbetslivserfarenhet så vågar man inte anställa en person för en längre period. Så är det för många oavsett vilken typ av utbildning man har gått. Jag tycker inte du ska ge upp utan sök jobb även om det ibland kan verka hopplöst. Förr eller senare brukar det lösa sig.När du sedan fått dit yrkesbevis så blir det säkert lättare. Om det sedan skulle visa sig att konjukturen vänder och det blir svårare för byggare att få jobb kanske arbetsförmedling kan betala din transportutbildning.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: