Samalat Betygs från komvux igen...

Ok, men om jag har mer än 2350 poäng från komvux, är jag tvungen och ta ut ett slutbetyg?   Kan jag fortfarande söka till högskolan med ett samlat betygsdokument? Jag trodde att man kunde bestämma själv vad som finns på ett samlat betygsdokument??  Egentligen vill jag kunna söka med samlat betygsdokument och bara 2150 av mina bästa betyg.

Du säger att all räknas med om jar når inte till 2350, men om jag har mer än 2350 räknas alla med?  Jag har några ämne som jag fick bara godkänt och om jag är tvungen att ha med de skulle inte bli antagen till sjuksköterska linje, tror jag...

Tack för din hjälp!!!  Man bli lite förvirrad :)
Annie 2008-07-01 01:32

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-07-01
Hej
Du kan själv välja vilken typ av dokument du vill ha utskrivet. Ta kontakt med komvux.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Annie 2008-07-01
Ja.... men kan jag söka till högskolan med ett snitt räknat från bara 2150p på ett samlat betygsdokument även om jag har läste fler ämne?  eller ska mit snitt räknas med 2350 eller mer poäng??   Kan jag bestämma det som finns på ett samlat betygsdokument?
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-07-02
Hej
Du kan söka på ett samlat betygsdokument på 2150 poäng och du väljer själv vilka kurser du ska ha med(förutom kärnämen som måste vara med).Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: