Tenta Matte C

Hejsan, har gått ut gymnasiet i höstas och börjar få ett humm om vad jag vill plugga vidare till, men då krävs det att jag har betyg i Matte C, vilket jag inte har.

Däremot så har jag tillgång till mycket hjälp hemma, så min plan är att helt enkelt köpa en mattebok från Akademibokhandeln, och sedan tenta av hela kursen.

Hur går man tillväga? Har försökt leta på internet men hittar inte mitt svar. Jag försöker alltså inte plugga upp ett betyg, utan att få ett betyg i Matematik C.
Timothy 2008-09-02 01:40

Kommentarer:

G 2008-09-02
Kontakta komvux i din kommun och be om att få göra en prövning i Ma C, vilket i princip innebär att du tentar av kursen. Det tror jag passar dig bäst. Du kan också gå en distanskurs eller gå och läsa Ma C som en enstaka kurs på komvux.
Timothy 2008-09-02
Okej låter bra, men vet du hur det är med dessa prövningar? Hur flexibla är de med datumet för provet och så vidare?
Sussi 2008-09-02
Det brukar vara speciella prövningstider, kan vara lite olika i olika kommuner med antal per termin och så, så kontakta komvux i din kommun för att få reda på allt om prövning just i din kommun.

Skriv kommentar: