Inte tillräckligt med ""förkunskaper"" efter gymnasiet

Hej, går på gymnasiet just nu och vill fortsätta läsa vidare, grejen är att jag inte kommer ha tillräckligt med Förkunskaper för att kunna läsa den utbildningen jag vill.
Är min enda lösning att läsa på komvux efter gymnasiet? Eller kan jag på nått sätt redan nu läsa in de kurser som saknas?(som inte finns på min skola)
Robin 2008-09-07 01:42

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-09-08
Hej
Kan inte skolan du går på erbjuda kurserna så måste du vänta till efter gymnasiet och läsa in kurser på komvux.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Helen 2008-10-13
hejsan
jag är väldgit intresserad av guldsmeds utbildning och har hört att det finns på unviersitet nivå /högskola men vet inte vart de finns.. och det krävs för att man ska komma in på det ?

sen undrar jag vad krävs det för att komma in på någon inredning utbildning alltså jag skulle vilja gärna jobba lika som de gör på homestyling denna typ .

tacksam för all svar
Helaan 2008-10-13
hejsan
jag är väldgit intresserad av guldsmeds utbildning och har hört att det finns på unviersitet nivå /högskola men vet inte vart de finns.. och det krävs för att man ska komma in på det ?

sen undrar jag vad krävs det för att komma in på någon inredning utbildning alltså jag skulle vilja gärna jobba lika som de gör på homestyling denna typ .

tacksam för all svar

Skriv kommentar: