Läsa in tre-årigt gymnasium.

Hej,
Jag bor i Italien sen 17 år och funderar nu på att flytta hem. Jag har bara 2 -årig gymnasium utbildning och jag skulle vilja vidare utbilda mej på universitetet. Vilka ämnen måste jag läsa in? Var kan jag läsa in de ämnena som behövs? Kan man göra detta på distans så jag kanske kan börja redan nu när jag fortfarande bor i Italien? Jag har inga problem att komma upp till tex Stockholm även en gång i månaden.

Tack på förhand

Susanne
Susanne 2008-11-12 01:50

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-11-12
Hej
Vilka kurser du ska välja beror på vad du tänker att söka för högskoleutbildning och vad det kräver för behörighet. Bra kurser att välja är svenska, engelska, samhällskunskap, matte etc.Vilken nivå beror på vad du läst på gymnasiet
Liber har gymnasieutbildning på distans
http://www.liber.se/wps/portal/!ut/p/c1/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os_hAf8NQRydDRwMDC3cLAyNfP2cfN2MXI4NgM_1wkA48Kkwg8gY4gKOBvp9Hfm6qfkF2dpqjo6IiAB0GVXY!/dl2/d1/L2dJQSEvUUt3QS9ZQnB3LzZfUU8xVUFCMUEwMDhOMDAyTU4yU0xOQjMwSzM!/
Hälsningar Chris, www.syoguidencom
Susanne 2008-11-17
Jag funderar på att läsa till miljöingenjör eller sjukgymnast. Vilka ämnen måste jag läsa in till dessa två universitet kurser från en 2 årig gymnasie linje? tack snälla för hjälpen!

Susanne
Susanne 2008-11-17
Jag funderar på att läsa till miljöingenjör eller sjukgymnast. Vilka ämnen måste jag läsa in till dessa två universitet kurser från en 2 årig gymnasie linje? tack snälla för hjälpen!

Susanne

Skriv kommentar: