Extra kurser till programmet

Hej! Jag läser min andra termin på universitetet i Halmstad. Jag läser programmet ""Hållbar turismutveckling"" och trivs jättebra. Jag är väldigt intresserad av kulturturism och kulturvård/kulturarv. Jag har hittat två sommarkurser i Kristianstad, ""Lämningar i landskapet"" och ""Praktisk landskapsvård"" á 3 hp. Sedan till hösten ska jag läsa en distanskurs på Gotland. Jag tror det blir arkeologi. Min fråga som jag går och grubblar på är: När jag nu läser extrakurser utöver mitt program, hur tillgodoräknas de till programmet? Alltså, jag vill läsa upp till en kandidatexamen. Hur ser jag att de fristående kurserna är inräknade i min kommande kandidatexamen. Jag kommer att få/vill ha en kandidatexamen i turismvetenskap med inriktning kulturvård. Finns det några bestämmelser som säger att vissa kurser är obligatoriska i denna kandidatexamen, eller sker det automatiskt? Det är svårt att beskriva hur jag tänker, men jag hoppas att du förstår!
Tacksam för svar!
Hälsningar Elin
Elin Lindberg 2009-02-05 02:03

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-02-06
Hej
För en kandidatexamen måste du ha minst 90 hp i ett huvudämne.Frågan är om de kurse du ska söka til räknas in där. Jag tycker du ska ta kontakt med en studievägledare på institutionen där du läser.
Hälsingar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: