Sommarkurs?

05 mar 2009
Fråga:
Hej! Jag behöver, till min examen, en kurs i psykologi och tänkte att jag skulle försöka hinna med en sommarkurs i år för att snabbare blir klar med min utbildning. På studera.nu ser jag att ingen skola erbjuder tex en introkurs i psykologi, finns det andra vägar att gå, privata skolor eller liknande? (dt gäller högskolepoäng) Känns som att bara väldigt inriktade kurser erbjuds till sommaren inga breda into eller allmänna kurser inom större ämnen. Tack för svar då jag måste försöka hinna lägga upp detta innan sommaren.

Svar:

05 mar 2009
Varför är det så bråttom med att få det klart till sommaren? Du kanske kan kolla om det finns ledig plats på någon liten kurs inom ämnet med början i slutet av mars så du kan ta en sådan kurs och blir klar till sommaren. Finns det ingen sommarkurs som är det som du önskar så får du ta och se efter bland det som finns istället. Är det först till hösten som du kan finna det du önskar läsa så får du ta och vänta tills då. Är det högskolepoäng som kursen i fråga skall ge så är det inom universitet och högskola du ska kolla. Privata skolor kanske ger nån sommarkurs inom psykologi men det är inte högskolepoäng som det ger, om det inte är en skola som har den rätten...