Ansökan med bilaga..

Hej, jag har vimsat på och äntligen förstått att då man läser något på vux så kan man aldrig få med det på den fullstndiga betygslistan, eller vad man nu kallar det.. Man får betyget och beviset på att man läst det på ett annat papper, så som jag fick nu. Men då är frågan istället, måste man då skicka in det papperet med post, och det står att man måste ha 2 underskrifter på papperet från skolan ifall att det är en kopia.. På min har bara rektorn skrivit på! Är det så jag behöver göra nu då jag ska söka in till högskola?
Emma 2009-03-11 02:11

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-03-12
Hej
Ska du söka till hösten ska alla betyg skickas med som är klara. På senare år har slutbetyget redan skickats in till VHS om gymansieskolan har varit ansluten till betygsdatabasen. Om du därefter läst enstaka kurser på komvux så måste du skicka med en kopia där två personer ska intyga att kopian överensstämmer med orginalet.
Hälsnigar Chris, www.syoguiden.com
Emma 2009-03-12
Hej, okej.. men hur ska man visa att det stämmer? Alltså hur ska man göra det där med att 2 personer ska intyga att det är orginalet? Räcker det med att endast skicka med ett papper där två intygar det eller?

Skriv kommentar: