Sjuksköterska- anmälan på studera

Hej!
""Jag ska söka till """"sjuksköterska"""" till vårterminen. Jag håller på att läsa in naturkunskap B och kommer vara färdig med det i november. Jag gör min ansökan på studera.nu. Mina betyg finns redan där. Men än så länge finns inte naturkunskap B på papper. Kan jag komplettera med komvux-intyget senare? Och var fyller jag i detta? Sedan tycker jag det står så oklart vad man egentligen ska skicka in till de olika utbildningarna. Ska man skicka in arbetsmeriter inom vården t.ex? Eller går de bara på betyg/högskoleprovet? Måste man kanske kontakta studera och de olika högskolorna för att få svar på detta? Jag hoppas ni vet i stället,)""

Tack på förhand!
Alexandra
Alexandra 2009-10-10 02:37

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-10-12
Hej
Sista kompletteringsdatum för våren är 1 december. Prata med din lärare i Nk B och säg att du måste ha betyget så att du hinner skicka in det. Det brukar inte vara några problem då komvux är vana vid detta.
Du behöver inte fylla i det på ansökan.Du behöver inte skicka in några arbetsmeriter eftersom urvalet endast sker på betyg eller högskoleprov. Du behöver inte ta någon kontakt med högskolan om du inte ha några andra frågor. Du söker på webben och skickar sedan in en kopia av Nk B till Antagningen
833 82 Strömsund före 1 december.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Skriv kommentar: