psykolog

Hej!
Jag vill läsa till psykolog men har förstått att mina betyg inte räcker till( jag har 1,7 ungefär). Hur ska jag gå tillväga för att komma in? Högskoleprovet är uteslutet. Kan jag läsa upp mina betyg? Och ska jag i så fall välja nya kurser? Eller måste jag läsa om samma kurser som jag redan läst en gång? Tack på förhand
Minna 2009-10-31 02:39

Kommentarer:

Ali 2009-11-01
högskoleprov eller läsa utomlands
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-11-02
Hej
Du kan läsa upp dina betyg och  kommer då att prövas i kompletteringsgruppen. För att ha en chans att höja dig så att du kan komma in ska du helst läsa upp de betyen du redan har. Dessutom måste du också titta på hur många meritpoäng som du har och kanske även läsa in sådana kurser.
Men är 1,7 ett högskoleprovsresultat så har du en chans att komma in i Umeå eller Örebro.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
Anna 2009-11-08
Hej,
Jag undrar hur vägen till att ta en doktorexamen ser ut? Vad behöver man göra och hur påbörjar man en sådan? Läser till en magisterexamen i nuvarande läge och håller precis på att skriva d-uppsatsen!

Tack på förhand!
Ebesoh Thierry 2009-11-09
Hej,
Just nu läser jag svenska som andraspråk och ska förhoppningvis vara klara med det i mars. Jag vill plugga vidare med samma ämnet som jag hade läst i gynnasium(elteknik). Den som  jag grubblar över nu är om jag behöver återläsa det som jag hade läst i gymnasium i mitt hemland  eller jag ska bara skicka mina utlänska gymnasier betyg till VHS för bedömning.
Mvh  Ebesoh
Moa 2009-11-09
Hej,
Jag är intresserad av att läsa psykologi i Norge (helst Oslo) men vet inte riktigt vad som krävs. Har läst International Baccalaureate på gymnasiet och har idag ett motsvarande meritvärde på 18,37. Hur långt räcker det?

Skriv kommentar: