Komvux

Hej!

Om man har ett slutbetyg från gymnasiet med ganska många IG, hur blir det då om jag läser andra kurser på komvux. Räknas de in i mitt snitt då?
Sara 2010-06-21 03:10

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-06-21
Hej
Om du ska höja dina betygen i de kurser du har IG i så måste du läsa samma kurser.
Om läser nya kurser räknas de med i fall de höjer ditt meritvärde under förutsättning att du gick ut gymnasiet mellan 2003-2009. Det kallas för tilläggskomplettering .Gick du 2010 så kan du inte tilläggskomplettera, alltså läsa nya kurser för att höja meritvärdet.
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com
Dina Hashim 2010-06-27
Hej.
Jag ska studera grundläggande i komvux. Men imitt hemland studerat jag 14 år .Jjag fråga om jag har rätt att få hög bidrag från csn.
MVH
Dina
RetaliaTOR 2010-07-16
Hej!

Behöver lite tips. Jag gick ut gymnasiet år 1992 med urusla betyg. Med åren lärde jag mig att hantera grafisk illustration (självlärd) men behöver nu det på papper så att säga. Söker studier inom yrket men kommer inte in pga att jag misskötte mig under mina yngre dagar. Så nu sitter jag fast. Vad finns det att göra? Var så länge sedan jag studerade sist och känner att jag inte längre vet hur saker fungerar inom studievärlden.

Tacksam för svar!

Skriv kommentar: