Läsa upp betyg ?

Hej

""Jag tog nyligen studenten men fick inte """"behöriga"""" betyg. Jag insåg fort att jag hade valt fel linje men tyvärr var jag inte smart nog att hoppa av och välja något annat. Så nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra eller """"bli"""". Därför skulle jag vilja läsa upp mina betyg så att när jag vet vad jag vill göra livet är allt klart och jag kan söka det jag vill söka. Jag bor nu i Gävle och skulle bla vilja läsa upp Matte B, Svenska A och B. Kan man gå och träffa någon, vart ska man läsa, kostar det något, vem ska jag kontakta? Har googlat runt men kommer inte fram till någonting. Tack på förhand!""
Linda Åberg 2010-08-03 03:14

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-08-04
Hej
Du ska vända dig till komvux/vuxenutbildningen i den kommun du bor i. Där kan du läsa de kurser som du saknar och också träffa en studievägledare som kan vägleda dig till lämplig utbildning. Jag länkar till kontaktuppgifter
http://vuxenutbildningen.gavle.se/gp/gp_start.aspx?id=4803
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com
Anders 2010-08-04
Varför läsa upp - det räcker med G , sedan skall du sattsa allt på att göra högskoleprovet och få ett bra värde där , det är enklare . Du kan tränare på högskoleprovet vid HPGUIDEN (hÖGSKOLEPROVGUEIDEN). Lägg all kraft  här istället .

Om du skall läsa upp betygen för exempelvis läkarprogrammet rekommenderar jag att du  går till Hermonds. se  och själv betalar ca 4000 kr per kurs för att läsa upp . Du kan göra det då hemma , och också i förväg ange vilket betygsnivå du vill läsa upp till  så får du hjälp. I vissa kommuner  kan du få betalningen om du tidigare har IG.

Men jobba hemma med datorn  och sattsa på högskoleprovet i första hand

Skriv kommentar: